Jalandara دوی معبد

Khajuraho مانند مجسمه های سوزاننده قرون وسطی فرهنگی طراوت و چالاکی در یودهمپور

آفتابی دعا
Jalandara دوی معبد دولت محافظت بنای تاریخی واقع در Ladden کتلی منطقه یودهمپور نه تنها سیرز قرون وسطی فرهنگی طراوت و چالاکی اما همچنین به تصویر می کشد معماری مارول از قرن دهم میلادی ساخته شده است احتمالا توسط پادشاه Jalandhra از Trigarta. این معبد ساخته شده با ماسه سنگ در ناغارا سبک معمول در شمال هند سبک معماری که در آن ‘Shikhara’ باقی مانده برجسته ترین عنصر معبد و دروازه است که معمولا متوسط و یا حتی وجود ندارد.
حدود یک صد و پنجاه و ارقام حک شده در سنگ است که از خدایان و الهه ها علاوه بر کشتی گیران, حیوانات, پرندگان و نگهبانان یادآوری یکی از Khajuraho سبک از سنگ حجاری شده که قابل مشاهده هستند و در هر چهار طرف از این معبد با شکوه. وجود مرزهای مشخص شده در این نوع از ناغارا سبک ساخت و ساز و پایه که این معبد ساخته شده است که بالاتر از زمین. کوه مانند spire رایگان ایستاده معبد بیشتر دیده می شود در شمال هند است و آنچه در این معبد ساخته شده است به عنوان به خوبی.
Exquisiteness بسیاری از این آمار و ارقام نهفته است در این واقعیت است که برخی از آنها شده اند چوب اسکنه خورده در سنگ های مختلف قرار داده اما با هم مانند یک پازل حل در طول کار سنگ تراشی به شکل یک کامل مجسمه سازی. نه شناخته شده به جهان بیرونی و nestled در Shivalik تپه مشرف به تنگه این معبد واقع شده است در کنار بقایای یک قلعه. چند بقایای قلعه که قابل مشاهده هستند از معبد سایت غیر قابل دسترس بودن به سختی هر بازدید کننده در حال حاضر.
سمت راست بالای خلوتگاه سنکتروم از این پر زرق و برق معبد یک دوربین فشرده و داخلی اتاق که در آن مردم محلی بر این باورند Sadhus استفاده می شود به تفکر. ورود به این است که قابل رویت نیست برای عادی. ظریف و در عین حال غنی سنگ حجاری معبد تصویر کشیدن معبد فرآیندهای ساخت و ساز از آن دوران در منطقه جامو. بسیاری از سنگ های مورد استفاده در این معبد مسابقه که از گروه Krimchi معابد ساخته شده توسط كاستى خود را در طول دوره تبعید.
چهار دیوار معبد همگرا در بالا به Shikhara که بیش از یک سنگ دور بشقاب استوار است که پس از دچار خسارت بازسازی شده با حمایت از میله های فولادی. وجود دارد و نه کوچک معابد حک شده در نمای معبد و به دنبال آن دو در هر طرف دیوار ورودی اصلی. سه معابد هر یک نیز شده اند حک شده در سه باقی مانده دیوار آوردن به تعداد سنگ حک شده معابد در تمام چهار چهره به بیست و یک. این Shikhara است که به خوبی محافظت شده است.
اعتقاد بر این است که ماتا Jalandara است Kuldevi از Chenani پادشاهان و معبد ممکن است ساخته شده توسط زودتر پادشاهان که به Chenani. ضرورت احداث این قلعه شاید احساس بعد پادشاهان. این کنده کاری ها و طرح ها در همه طرف از معبد ارائه شده در یک نیمه به سبک عامیانه منعکس است که ساخت و ساز انجام شده توسط صنعتگران محلی.
بسیاری بر این باورند که ردیف Siddhas/Tantric تجارت حک شده بر روی دیوار و بخشی در بالای سردر نشان می دهد محلی کینگ اعتقاد Tantric فرقه است. کافی وجود دارد مراجع مانند قصه های عامیانه و بسیاری دیگر از حکایات که صحبت از Chenani به عنوان مرکز tantric مذهبی فرقه ها که انجام شد توسط خانواده سلطنتی نخبگان و عادی نیز هست. مینیاتوری اندازه معبد در اینجا فراوان حک شده است که به تصویر کشیدن بسیاری از حکایات اساطیری. معبد بسیار مهم از دیدگاه آن هنر است.
Jalandara دوی معبد Laddan کتلی در نزدیکی Laddan نیروگاه در ساحل سمت چپ از یودهمپور Tawi یک نمونه منحصر به فرد از یک همجوشی بین Margi و طراحی سنت. در حالی که این معبد ویژگی های معماری مبتنی بر نمونه ناغارا سبک مجسمه دکوراسیون بر روی دیوارهای معبد در حال اجرا در یک اصطلاح عامیانه.
مقابل دیوار/نمای/ ورود
که از بالا به پایین روی دیوار مقابل معبد دارای سه حک چهره اعتقاد بر این بود که از خورشید خدا. در زیر است که کوچک حک شده سنگ معبد که خانه Kalasha در بالای آن و یک مجسمه در زیر آن. این معبد حک شده در Shikhara است که با داشتن چهار الماس مانند طرح گل در دو طرف که کامل بالا نیمی از دیوار مقابل. در زیر این سه ردیف الگوهای گل در سنگ کار و پایین هستند که نه کوچک معابد به تصویر می کشد نه الهه. درست در زیر آنها یک محدود سنگ که حک شده در یک طوفان یا گرداب شدید که بیش از کل بالا به ترتیب از معابد بقیه.
کل این نما توسط دو ستون های سنگی در ورودی درب اصلی معبد. قسمت بالای این ستون ها با داشتن دو جانبازان حک شده در هر ستون. یکی از آنها دیده می شود آبیاری Shivalingam در حالی که یکی دیگر از زنگ زنگ معبد را به عنوان بخشی از پرستش.
سمت چپ دیوار بیرونی
سمت چپ دیوار بیرونی دارای مجسمه های حک شده بر روی سنگ که شده جاسازی شده در سنگ تراشی کار می کنند. اصلی سنگ-حک شده’ معبد بر روی این دیوار دارای شخصیت از رامایانا. آمار و ارقام از Vanar سنا مسلح با سلاح شده اند حک شده در سنگ. مرکزی اصلی تصویر الوهیت در اینجا نشان داده شده است روی تخت نشسته است که دو شیر. در مجموع از دوازده چهره Vanar سنا دیده می شود نگه داشتن سلاح های مختلف بیشتر از تیر و کمان.
حق معبد حک شده پیچیده دوباره ده ارقام احتمالا که از یک الوهیت با دو نگهبان و یک زن و شوهر از چهره های برگزاری Chattar در بالا به الوهیت. چپ افراطی معبد حک شده بر روی دیوار اصلی معبد را نشان می دهد عشق به حیوانات. حدود پنج حیوانات شده اند حک شده بر روی یک پنل در حالی که دیگران باید برخی از آمار و ارقام در, رقص, حالت که احتمالا به لرد کریشنا است.
پشت دیوار/خارجی
یک الگوی مشابه از سه معابد بیشتر شده است حک شده بر روی این نما. مرکزی معبد خانه پنج ارقام است. شکل اصلی این است که تصور می شود از Vaman آواتار. در تمام وجود قطعات سنگ و آجر در سنگ تراشی مورب و دو باقی مانده در حال رقص چهره های افراطی به پایان می رسد. چپ افراطی معبد خانه هجده آمار و ارقام. کشتی گیران در ترکیب های مختلف و یک مرد ضرب و شتم (درامز) نشان داده شده است در این پنل. کل این صحنه به تصویر می کشد Akhara (عرصه).
هجده چهره از جمله سیزده انسان/خدایان و الهه ها در سمت راست از معبد اصلی. مرکزی رقم مطمئنا به تصویر می کشد Narsing آواتار. یکی از چهره نشسته است بر روی یک فیل دیگر در یک پرنده و یکی از آخرین بر عرش داشتن دو شیر به عنوان پایگاه خود را. یک شکل برگزاری Veena (ابزار موسیقی) در دست است. باقی مانده است که از رقصنده های خدایان و الهه ها.
حق EXTERIOR WALL
دیوار سمت راست از معبد اصلی به دست آوردن حمل سه معابد. Dashananda (Ravana) با ده سر در ترکیبی از سه بار در هر سطر و یک استراحت خود را بالا حک شده است در مرکز معبد. Ravana نیز حک شده نشسته بر روی حیوانات مانند شکل با یک گارد چپ و راست. در سمت چپ یکی دیگر از معبد با داشتن هشت چهره که از رقص زنان و مردان مسلح. پنج چهره با یک ژیمناست مانند شکل به سمت راست از معبد. این دیوار همچنین حمل چهار سنگ حک شده به وابسته به عشق شهوانی, صحنه های مربوط به زوج است. این ارقام احتمالا الهام گرفته شده است از Khajuraho معبد کنده کاری.
خلوتگاه سنکتروم
این معبد ترکیبی از Antraal و Garbh Greha. ورودی به ستون شده اند که حک شده با Dwarpals (سپاه پاسداران). ورودی اصلی است که در مورد 1.50 متر عرض و 0.75 متر بالا. ورودی نیز تزئین شده با گل حک شده در سنگ. مجسمه Ganga و Yamuna نیز قابل مشاهده هستند سمت راست در ورودی به تنهایی. درست در خلوتگاه سنکتروم واقع شده است پیندی از بس که کمی مطرح شده از سطح زمین. یک مجسمه از الهه نیز می تواند دیده می شود در مقابل دیوار در داخل معبد که نور سیاه رنگ.
این مجسمه از الهه دارای چهار دست و نشان داده شده است نشستن در یک شیر است که ایستاده است در گاو. این نوع از مجسمه یا مجسمه سازی است که اعتقاد به یک اثر هنری از هیماچال پرادش صنعتگران و نه این که از Dogra صنعتگران. با توجه به شیو Nirmohi است که انجام تحقیقات گسترده یون این معبد خلوتگاه سنکتروم همچنین خانه یک لامپ روشنایی منطقه است که به تصویر می کشد که ارائه نگه داشتن معبد روشن در طول شب ساعت نگه داشته بود به عمد.
جالب ترین بخش از این معبد است که در آن چهار دیوار همگرا در 2.80 متر از سطح زمین دو دور پيدا خدمت به عنوان سقف بالای معبد. به دنبال از داخل کوچک طوفان یا گرداب شدید با توجه به تحسین نویسنده و Padamshree تحسین نویسنده و Padamshree شیو Nirmohi دارای یازده مار سر حکاکی شده بر روی آن در حالی که یکی بزرگتر است و چهارده مار می شنود بر روی آن حک شده. این ابزار میتوان به نماد یازده Rudra و چهارده ضربه بزنید. یکی از دیوارهای معبد نیز معتقد بودند به خانه یک مجسمه از Bhimsen تکان دادن یک درخت بزرگ است که کاملا قابل ملاحظه است.
کریشن للا خداوند براهما, خداوند, ایندرا, Sugreve علاوه بر Apsaras و برخی از شخصیت های بیشتر از رامایانا شده اند حک شده بر دیوارهای این معبد که منعکس فرهنگی فلسفه از آن دوران.
خسارت
مدرن و روز دیوار آجری آمده است تا در اطراف معبد. قسمت بیرونی آن شده است whitewashed موجب آسیب رساندن به بافت اصلی از سنگ. برخی از بخشی از فضای داخلی معبد اصلی و ورودی نصب شده است با کاشی دیوار که نمی رفتن با سنگ کار از معبد از آن دوران. ریخته شده است ساخته شده در سمت راست از معبد برای انجام Puja و آیین های دیگر آن نیز نمی ترکیب با ساختار اصلی.
علف های هرز در حال بیرون آمدن از بالای Shikhara در نتیجه جابجا سنگ تراشی. یک آشپزخانه کوچک مانند ساختار نیز ساخته شده است در ورودی اصلی معبد که پنهان ساختار اصلی. مدرن و روز کاشی بیش از حد گذاشته شده است در کل ترکیب. در کلیت این معبد است که در یک شکل خوب با وجود آن که اعلام کرد به عنوان محافظت بنای تاریخی است.
در حالی که معابد مانند Sudh Mahadev اعتقاد به بیش از 2800 سال Mansar Devta را حرم Shankari Devta Mandir شیو Khori غار معبد Bhairav Ghati, Krimchi معابد شیو Parvathi غار حرم و شری ماتا Vaishno Devi حرم در این منطقه یودهمپور جذب lakhs از گردشگران Jalandhra دوی معبد چهره محض غفلت است. اخیرا یک مگا پروژه Devika رودخانه تجلی مادر الهه پارواتی در اصرار اتحادیه وزیر در سازمان بنادر و دریانوردی Dr Jitendra سینگ رو در جریان است اما این سایت در لادن کتلی هنوز فاقد توجه است.
عدم دسترسی
گسترده کمپین های تبلیغاتی در رسانه های چاپی و الکترونیکی درخواست از مردم برای بازدید Jalandara دوی معبد دولت محافظت بنای تاریخی واقع در Ladden کتلی منطقه یودهمپور چیزی جز یک دام است. دام به دلیل وجود دارد هیچ مناسب جاده ای که منجر به ایجاد کرد که در آن این تاریخی معبد واقع شده است. ثانیا در صورت عدم وجود مسیر مناسب از جاده اصلی آن عملا امکان پذیر نمی باشد برای بازدید کنندگان برای رسیدن به معبد سایت که واقع در یک برامدگی در سطح صاف کوچک مشرف به دره ای که در آن رودخانه Tawi جریان می یابد.
برای نقص این است که تاسیس غیر قابل دسترس سایت ارائه می دهد که به هیچ وجه در آب و یا در انتظار منطقه تا به معبد و یا در محل بنای تاریخی اعلام کرد به عنوان محافظت می شود. دیگر ناامید کننده از ویژگی های این سایت این است که با وجود اینکه حفاظت شده توسط دولت محلی نادان هستند از اهمیت معماری آن ارزش و در ادامه به دخالت و تغییر معبد و اطراف آن را به عنوان در هر راحتی موجب آسیب رساندن اصلی سازه.
ضعیف نگهداری Jalandara دوی معبد دارای یک زن و شوهر از خانه در این نزدیکی که ساکنان دعا وجود دارد, آیا روزانه کر و حتی حفظ معبد حیاط علاوه بر برگزاری سالانه بهندرا. هنگامی که تماس یکی از ساکنان محلی گفت که کارکنان از آب کار می کند بخش و مردم محلی حفظ معبد امور در جریان است. گردشگران نمی آیند در اینجا به عنوان سایت غیر قابل دسترس است, او گفت:, و اضافه کرد که یک قلعه ساخته شده است احتمالا در طول زمان از كاستى همچنین غرفه های آسیب دیده و فراتر از تعمیرات در اینجا.
به طرز عجیبی سازه های بتنی که در مجاورت معبد را خراب زیبایی شناسی ساختار اصلی. تا به حال Jalandara دوی معبد بازسازی شده به آن شکوه و با توجه به دسترسی با ساخت یک جاده و یا حتی یک مسیر سایت را چشم در گردشگری نقشه عمده قرون وسطی معابد واقع در سراسر کشور به تصویر می کشد معماری مارول از آن دوران. تنها به طور موقت مسیر به سایت بسیار ناهموار و ویران که صعود می شود به معنای واقعی کلمه سخت برای گردشگران و زائران به ویژه برای سالخورده ناتوان و زنان و حتی کودکان.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>