پیستون موتور چیست ؟

همین پیستون ها حرکت نرمی در داخل سیلندر دارند . متخصصان شرکت ایتالیایی دالارا برای تولید هر شاسی یکپارچهی شیرون، ۴ هفته زمانه نیاز دارا هستند تا مقاومت پیچشی ۵۰ هزار نیوتنمتر بر سکو و استحکام خمشی ۰.۲۵ میلیمتر بر بدن تضمین شود؛ همین عدد ها مشابه تکنولوژی استعمال شده در ماشینهای مسابقهای LMP1 هستند. مدار اهمیت از یک رادیاتور مرکزی و ۲ رادیاتور جانبی تشکیل شده میباشد تا در زمانه ۳ ثانیه، گردش ۳۷ لیتر آب سوای خلل قابلیت پذیر باشد. پیستون های تنه نسبت به قطر آنها طولانی است. برخلاف اکثر سوپر اسپرتهای و هایپرکارهای برندهای دیگر که زیاد تعرضآمیز میباشند و رانندگی کلیدی آنها در هر سرعتی مستمند تمرکز بالا است، شیرون در کمال متانت دارای راننده ارتباط برقرار میکند. درواقع آن‌ها معتقد میباشند که یک ابرخودرو باید لبریز سروصدا، تهاجمی، هیجانانگیز و رانندگی مهم آن همانند کشتی گرفتن باشد. در هر منتخب از شیرون که متریال تیتانیوم، منیزیم و آلومینیوم به کار گیری نشده باشد، باید انتظار فیبر کربن را داشت. درواقع به جهت اولی بار، بخش عقب یک ابرخودرو از فیبرکربن ساخته شده است؛ حاصل استفاده از ادغام متریال سبک وزن، ۱۹۹۵ کیلوگرم در شیرون بوده است. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار میباشد که از 36 درصد نیکل ، 63.8 درصد آهن ، 0.2 درصد کربن تشکیل می شود . همین رینگ ها از چدن ساخته می شوند چون همین فلز حساسیت کمی نسبت به گرما از خود نشان می دهد و امکان ارتجاعی مهربانی از خود نشان می دهد . در چرخه حرارت پایین سیستم خنک کننده یک رادیاتور با گنجایش ۱۲ لیتر آب وجود دارااست تا از داغ شدن اینترکولر در موقعیت توقف و شروع مداوم جلوگیری شود. ممکن است همین سوال به جهت شما پیش بیاید که به کار گیری از انژکتورشوی ها چه ارتباطی دارای قفل و چسبنگی حلقه داراست ؟ XP90 همان تویوتا یاریس سدان یا این که ویوس نسل دوم می باشد که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید شده است. اما برای وصال به سطح ایدهآل فرمانپذیری، سواری ریلکس و نهایت سرعت قابل قبول، تیم مهندسی میشلن و بوگاتی بیش از ۲۰۰ ست تایر را مصرف کردند تا جنس آخرین تولید شد. برخلاف ویرون، در شیرون از سیستم تایر پنچر رو PAX میشلن که نیازمند مراحل مختص تعویض بوده استفاده نشده است. شنیده ها حاکی از آن می باشد که سایپا قصد دارااست تا وولیکس C30 کمپانی گریت وال را به تغییرات ظاهری و جزئی به تیتر یک محصول ملی به بازار ایران معرفی کند. حلقه پیستون حلقه ای است که درون شیارهای رینگ قرار دارد. ساختار فیبرکربن شیرون ساخت برند دالارا (Dallara)، کالیپرهای ترمز ساخت AP Racing و صندلیهای آن محصول اسپارکو است. وضعیت رانندگی بعدی موسوم به هندلینگ، شیرون را آمادهی حداکثر چابکی دستور و در دست گرفتن خوب تر دریفت میکند. محدودیتی در دفعات فعال کردن وضعیت نهایت سرعت نیست، اما می بایست در مسیر مستقیم حرکت کرد. آب بندی ماشین یکی از از اقدامات مهمی هست که باید در مورد ماشین های نو اعمال شود. همین موردها است که تفاوت یک پروژهی خانگی و شیرون را مشخص میکند. در حالت استاندارد، ارتفاع شیرون ۱۲۱ سانتیمتر میباشد که البته اساسی دقت به حالتهای متفاوت رانندگی و دستیابی به داونفورس قابل قبول، مدام در حالا تغییر و تحول است. همین پیستون ها به طور معمول در اتومبیل های مسابقه ای و خودرو هایی که فشار زیادی بر روی آن ها است به کار گیری می شود . در عاقبت در هر دو منطقه درزبندی انجام می شود اما به حلقه چگالی پایینی فشار کمتری وارد می شود به جهت بهبود درز بندی رینگ پایینی غالبا از حلقه پیچشی استفاده می کنند. پیستونها غالبا از آلومینیوم یا این که چدن ساخته میشوند. پس درحال حاضر که اهمیت پیستون و نقش آن در عملکرد خودروی خودتان آشنا شدید، قطعا متوجه شدید که بدون این قطعه و یا در اثر فساد پیستون خودرو، عملیات احتراق و به تبع آن، حرکت ماشین مختل شده و صورت نمی پذیرد. در قسمت فوقانی آن، محیط احتراق قرار دارد که ترکیب سوخت و هوا در آن فشرده می شود. برخلاف اعتقاد عمومی و آنچه که در نگاه اول مشخص و معلوم است، شیرون ۶ سر اگزوز دارد. قطر پیستونها در هر کالیپر ترمز متعدد است تا توزیع فشار بهصورت برابر در تراز لنت ساخت شود.رینگهای شیرون بهگونهای طراحی شدهاند تا جریان هوای گردبادی پیرامون دیسک ترمز ساخت شود؛ چرا که دمای همین بخش در شرایط رانندگی پیست به ۹۰۰ جايگاه سلسیوس (ویرون ۱۱۰۰ رتبه سلسیوس) میرسد. بوگاتی شیرون از سیستم تعلیق دوجناقی حیاتی قابلیت و امکان در اختیار گرفتن الکترونیکی یاری فنرها به کارگیری مینماید که در ۵ مرحله مختلف، ارتفاع متغیر است. با رسیدن به سرعت ۵۰ km بر ساعت، وضعیت رانندگی استاندارد (EB Mode) بهصورت مداد فعال میشود.حالت رانندگی لیفت (Lift) ارتفاع شیرون را بخش اعظم می‌کند (در سرعتهای کمتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت) تا عبور از سرعتگیرها و دستاندازها آسانتر شود. همانطور که والاس اشاره میکند، نهایت سرعت ۴۲۰ بهدلیل ایمنی سرنشینان تعیین شده است و شیرون بضاعت رسیدن به سرعتهای فراتر را خواهد داشت. در واقع در رخ خرابی یک سیلندر، اصلاً راننده متوجه این مورد نمیشود، چیزی که در پیشرانههای کوچکتر تماما محسوس است. کامپوزیت به کار گیری شده در منیفولد ورودی، لولههای کامپوزیت و حتی جایگاههای کارگزاشتن ساختار نگهدارنده پیشرانه که اصلاً کلیدی مونتاژ پنلهای بدنه دیگر مشاهده نمیشوند، همگی بهزیبایی ایجاد شدهاند. اگر شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در آیتم شرکت پیستون تبریز لطفا از وب سایت ما دیدن کنید.

دانلود مقاله رایگان