هرچه کف پیستون ضخیم تر باشد

۲- گنبدی : سطح بالای پیستون ذیل گنبدی شکل می باشد. پاسخ: رینگ ها حلقه هایی هستند که وظایف آن ها شامل کاهش اصطحلاک ، نگهداری از حجمی بالا در نصیب بالای پیستون ، کمتر استهلاک دربین پیستون و سیلندر ، مراقبت روغن مناسب در جداره سیلندر و در نهایت انتقال حرارت از پیستون به سیلندر می باشد. در این نحوه برای کنترل کردن انبساط پیستون بر اثر حرارت یک سری رخنه های عمودی و افقی و یا فرو رفتگی هایی در بدنه پیستون تولید میگردد. بنابراین به طور کلی پیستونهای چدنی سنگین بوده و اقتدار وزنی موتور را کاهش ارائه می کنند همینطور چدن داری ضریب انبساط دانسیته پائین بوده و در عین حال اساسی ضریب انتقال حرارت پائینی دارد. پیستون ها معمولا از آلیاژ آلومینیوم چدنی ساخته می شوند. بایستی به این نیز توجه داشت که در هر موتور و پیستون اتومبیل و بستگی به عمل کرد آن ها تعداد حلقه ها ناچیز یا بسیار می شود که همین تعداد از سه تا هفت متغیر است . در صورتی که روانکار درست و استاندارد و مطلوب موتور را استعمال کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا برای مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که منجر ساخت تنش شدید در اجزا می‌شود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ) را بهصورت آراسته در اختیار گرفتن کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری بسیار طولانی خواهند داشت. پیستون جزء متحرکی است که در داخل یک سیلندر قرار می گیرد و عمل آن انتقال نیرو از گازهای درون سیلندر به وسیله شاتون به میل لنگ می piston 85mm باشد. عوارض همین گرمشوندگی بیش از حد که منجر به ذوبشدن پیستون از یک نقطه میشود، ممکن میباشد به خاطر نبود هوا در ادغام سوخت و هوا باشد و یا سوخت به داخل موتور به شکل ذرات درشت مایع وارد شود و بر روی پیستون بریزد، روزگار جرقه بیش از حد ادوانس باشد و یا اکتان سوخت نسبت به ضریب چگالی موتور پایین باشد که سبب ساز به احتراق پیش از موعد شود. همین رینگ ها که به نام رینگ پیستون شناخته می شوند ، در بدنه پیستون ، درون شیارهای اختصاصی در بدنه پیستون قرار گرفته و قطرشان میزان زیاد کمی بیشتر از قطر سیلندر می باشد و همین قطر اکثر سبب می شود که هنگامی پیستون ( به یار رینگ پیستون ) در درون سیلندر قرار گرفت ، حلقه های پیستون ، اجازه خروج مخلوط سوخت و هوا از بالای محیط احتراق به فضای پایین پیستون را ندهند و در سرانجام ، قابلیت فشرده نمودن مخلوط سوخت و هوا در بالای پیستون وجود داشته باشد. همین شرایط در لاتین به نام Black spot Hot شناخته میشود. افست بودن یا خارج از محور بودن گژن پین: بدین معنی میباشد كه گژن پین در وسط پیستون قرار نگرفته و زیرا فشار احتراق به سمت چپ وارد می‌شود ، سمت چپ پرفشار و سمت راست كم فشار نامیده می شود . یک بار پرسپولیس به جهت عبور از همین حالت اقداماتی را انجام داد و مهدی ترابی پشت پیستون راست استقلال صاحب توپ شد و به محوطه جریمه استقلال رخنه کرد و پاس رو به بیرون اعطا کرد که ضربه وحید امیری بلوکه شد. یا بر حسب تعداد سیلندر یا صورت قرارگیری سیلندرها که بر همین شالوده به فقط یک نوع Vشکل است. نفوذ آب از سیستم خنککاری هم میتواند ناشی از سوختن واشر سرسیلندر باشد که با ریختن آب بر روی تاج پیستون گرم و داغ، منجر به پریدگی لبه تاج پیستون و یا سوراخ میل کردن آن شود. پیستون تراکتور و موتور های ژنراتور اساسی مارک DPI ساخت ترکیهفروشگاه مرادی : فروشنده محصولات شرکت DPI رخنه می باشد و فروش محصولات کشاورزی و موتورهای انژکتور را از این شرکت دارا پیستون ژیان می باشد . سرد و گرم شدنهای ناگهانی موتور می تواند منجر به شکستن پیستون، تاب برداشتن و یا شکاف برداشتن سرسیلندر شود. مدام سمتی از سیلندر که رو به سوپاپ دود است، گرمتر و داغتر از دیگر قسمتهاست به نحوی که همین گرمای دوچندان می تواند سبب ساز به بروز ایراداتی همچون سوراخشدن تاج پیستون در حالتی که موتور بیش از اندازه گرم باشد، شود. PERFECT BROWN CROWN به معنا تاجی که قهوهای تمام شده است، شناخته میشود. در پمپها و کمپرسورها، نقش پیستون برعکس شده و نیرو از میللنگ به پیستون منتقل می شود تا سیال باطن سیلندر را فشرده یا تخلیه نماید. در نصیب فوقانی سوپاپ محفظه احتراق وجود دارد که در آنجا ادغام هوا و سوخت طی حرکت پیستون به سمت بالا فشرده می گردد. از طرف دیگر، پیستون سیلیکون دار ترد و شکننده اند و هنگام پرس کردن گژن پین خطر شکستن پیستون وجود دارد. در مواقعی در راستای گژن پین قطر پیستون را کاهش در حیث می گیرند تا پیستون در حالت سرد یه خرده متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون شرایط گرد به خویش بگیرد. پدال نیوز: پیستون در پیشرانههای درونسوز حساس فراوان بالایی دارااست و هر یکسری بده بستان آن به ندرت و در زمان سرویسهای با احتمالا شکل دهد اما میتوان در مواردی که به تاج این قطعه نگاه میکنیم، از نشانههای روی آن به سلامت و یا این که مشکلات کاری پیشرانه پی ببریم. در صورتی که شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در گزینه پیستون تقویتی tu5 بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.

دانلود مقاله رایگان