طراحی اپلیکیشن با یک استراتژی شروع می شود. این استراتژی آینده و مسیر رسیدن به مقصد خود را مشخص می کند.

مسئله اما با ایجاد استراتژی طراحی اپلیکیشن موبایل است. شما به سادگی نمی توانید یک برنامه ایجاد کنید زیرا ممکن است رقیب شما یک هدف تجاری متفاوت و استراتژی تلفن همراه داشته باشد که کاملاً متفاوت از شما باشد.

توسعه استراتژی تلفن همراه به استراتژی شرکت باز می گردد و چهار مرحله دارد:

1- استراتژی تجارت را درک کنید

2- استراتژی برنامه تلفن همراه کسب و کار

3- استراتژی برنامه

4- استراتژی مدیریت محصول

استراتژی های طراحی اپلیکیشن

بگذارید هر مرحله را با جزئیات توضیح دهیم :

1- استراتژی تجارت خود را بشناسید

دانستن استراتژی کلی تجارت باید پایه و اساس طراحی اپلیکیشن تلفن همراه شما باشد. سوء استفاده بین استراتژی شرکت و استراتژی طراحی اپلیکیشن موبایل ممکن است خودکشی باشد.

ایجاد و اجرای یک استراتژی تلفن همراه از مزایای مختلفی برخوردار است که از استراتژی کلی شرکت ناشی می شود.

چگونه می توانید استراتژی طراحی اپلیکیشن موبایل را برای تجارت خود تعریف کنید؟

این باید از نظر فنی و منطقی از درک استراتژی شرکت ، شرایط بازار ، رقبا ، تهدیدات و ضعف ها شروع شود و جایی که سهامداران می خواهند شرکت را در آینده ببینند.

برای درک کامل اهداف شرکت ، وضعیت فعلی ، رقبا و چرایی و چگونگی جاذبه استراتژی شرکت ، این مراحل را دنبال کنید.

بیانیه ماموریت کسب و کار شما ، مزایای رقابتی ، اهداف و مکان هایی که می خواهید آن را در 5 تا 10 سال آینده ببینید.

استراتژی موفقیت آمیز طراحی اپلیکیشن موبایل نتایج فراتر از انتظار را نشان می دهد.

2- استراتژی برنامه تلفن همراه کسب و کار

استراتژی برنامه تلفن همراه شما مسیر مطمئنی برای دستیابی به موفقیت با طراحی برنامه تلفن همراه و به طور کلی بازاریابی است.

موفقیت یا عدم موفقیت برنامه به استراتژی بستگی دارد زیرا همه چیز با استراتژی مرتبط خواهد بود . اگر به این دو سؤال پاسخ دهید ، ایجاد آن آسان خواهد بود :

هدف از برنامه چیست؟

فایده ای که کاربر نهایی از استفاده از برنامه می کشد چیست؟

ساده ترین روش برای ترسیم استراتژی برنامه شما کسی نیست جز:

“ما این کار را می کنیم تا مشتریان ما بتوانند این کار را انجام دهند.”

این استراتژی باید خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و به موقع باشد. هر چیزی که بسیار مبهم است یا به نظر غیرقابل باور به نظر می رسد آن را خاموش کنید. به عنوان مثال داشتن بارگیری بیشتر از واتساپ یک هدف عملی قابل دستیابی نیست.

شکستن کل ایده برنامه به مؤلفه های مشخصی که در صفحات زمانی مختلف اجرا می شود گامی در جهت ایجاد یک استراتژی محکم طراحی اپلیکیشن اندروید است ، به عنوان نقشه راه شناخته می شود. ابزارهای مفید مانند این زندگی شما را بسیار آسان تر می کند.

کل استراتژی طراحی اپلیکیشن به کارهای کوچک توزیع می شود که بصری نشان داده می شوند. چه کسی وظیفه را تکمیل می کند چقدر زمان لازم خواهد داشت و چگونه این کارها بهم پیوسته همه در نقشه راه بیان شده اند.

نقشه راه ، تیم شما را پیگیری می کند و به ذینفعان کمک می کند تا استراتژی برنامه را پیگیری کنند.

چقدر شغل شما مایل به هزینه کردن برای طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس  است ، تعیین می کند چه سرعت می توان آن را طراحی و راه اندازی کرد . تخصیص بودجه شامل سرمایه ، هزینه عملیاتی ، منابع انسانی و تخصیص منابع دیگر است.

اختصاص منابع به طراحی اپلیکیشن ios و ایجاد یک برنامه با بودجه و وضعیت فعلی شرکت شما مرتبط است. بودجه با نقشه راه ارتباط مستقیم دارد.

بنابراین اگر قصد دارید سریع برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل را تکمیل کنید ، بودجه برنامه را افزایش داده و آن را با منابع بیشتر اتصاص دهید ، این کار فقط در صورت داشتن شغل و منابع کافی در دسترس است.

اگر فکر می کنید یک ایده برنامه کاربردی ، نقشه راه و تخصیص بودجه همه چیزهایی است که برای استراتژی لازم دارید ، دوباره فکر کنید.

چندین مورد غیر کاربردی دیگر وجود دارد که مورد نیاز خواهد بود . آنها شامل موارد زیر هستند:

·      نقاط دسترسی

·      در دسترس بودن شبکه

·      هزینه های نگهداری

·      پشتیبانی معماری

·      فرایند پرداخت

·      راه حل های امنیتی

·      دسترسی به ابزارها

·      CDN

·      SLA ها

این الزامات بیشتر برای تیم IT مفید است . تیم IT شما این الزامات را در قالب یک طرح بصری که به عنوان فناوری پشته نیز معروف است با شما به اشتراک خواهد گذاشت.

ایده اصلی این است که همه چیز را مستند کنید و اطمینان حاصل کنید که این برنامه به همان اندازه که در قسمت جلوی آن انجام می شود ، در باطن هموار است. فناوری روشن و مختصر همان چیزی است که شما نیاز دارید.

طراحی اپ

3- تعریف استراتژی برنامه

اکنون زمان تعیین موارد استفاده روشن بر اساس نیاز مشتری است . این خواستار تعریف مشخص استراتژی برنامه است.

مورد استفاده در مرکز تعیین استراتژی برنامه است . این به عنوان لیستی از اقدامات تعریف شده تعامل بین یک نقش و سیستم تعریف شده است.

Ashish Toshniwal ، مدیر عامل YMedia Lab ، می گوید:

“راز شماره یک تمرکز روی یک یا دو مورد استفاده اصلی است. بیایید کاربر را تحت الشعاع قرار ندهیم اما واقعاً روی یک یا دو مورد استفاده متمرکز شویم و آنها را واقعاً خوب انجام دهیم. “

بهترین استراتژی طراحی اپلیکیشن برنامه ای است که بیش از دو مورد استفاده از آن استفاده نمی کند . به اینستاگرام فکر کنید ، مردم وقتی مجبور هستند عکسی را به اشتراک بگذارند از آن استفاده می کنند . این یک نمونه کامل از یک مورد یکبار مصرف است. تعریف مورد استفاده فقط اولین مرحله تعریف استراتژی برنامه است.

مخاطب هدف

چه کسی از برنامه شما استفاده خواهد کرد؟

 

شما ممکن است به مشتریان خود بگویید. خوب ، اما به ویژه کدام نوع مشتری. نیازهای آنها ، جنسیت ، سن ، جمعیت و غیره چیست؟

واقعیت این است که شما نمی توانید برای کل مشتری خود برنامه ایجاد کنید. قانون ساده این است که برای 80٪ از کاربران برنامه طراحی کنید .

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را تعریف کنید

این که برنامه برای تجارت چه ارزشی دارد ، سوالی است که ذینفعان زیادی از آن می پرسند .

تعیین KPI برای برنامه به نظارت بر عملکرد کمک خواهد کرد و در عین حال ، به تعیین اهداف واقع بینانه برای برنامه کمک خواهد کرد.

تنظیم KPI برای برنامه کافی نیست. پیوند دادن و تراز کردن معیارهای عملکرد برنامه با KPI های تجاری ضروری است .

اگر معیارهای کسب و کار شما درآمد ، کاهش هزینه و سهم بازار باشد ، KPI های برنامه باید به یکی از KPI های کسب و کار منتهی شوند ، در غیر اینصورت برنامه هیچ ارزش قابل توجهی را اضافه نمی کند.

اگر برنامه نتواند اجرا شود ، کسب و کار متضرر خواهد شد و اگر این کار را انجام دهد ، تجارت رشد خواهد کرد.

مهمترین میزان عملکرد برنامه تعداد کاربران جدید است. سایر معیارها رتبه بندی برنامه ها ، افزایش در استفاده و جلسات ، نگهداری مشتری ، تکرار مشتریان ، طول جلسه ، ارزش طول عمر مشتری ، کاربران فعال و بارگیری ها است.

4- استراتژی اجرای مدیریت محصول خود را تعریف کنید

هنگامی که استراتژی طراحی برنامه تلفن همراه تعریف و مستند شد ، زمان اجرای آن است.

استراتژی اجرا با تعریف حداقل محصول قابل دوام شروع می شود. MVP به عنوان محصولی با حداقل امکانات برای اعتبارسنجی و یادگیری تعریف می شود.

به جای پرتاب همه ویژگی های یکباره باید ویژگی ها را در اولویت قرار دهید و از حداقل ویژگی های قابل قبول شروع کنید. همه بهترین برنامه ها و محصولات این مرحله را پشت سر می گذارند.

فکر می کنید توییتر از همان روز اول همان ویژگی ها را ارائه می دهد؟ اولین صفحه اصلی توییتر با آنچه امروز می بینید کاملاً متفاوت بود. در مورد فیس بوک هم همینطور است.

با ذکر تمام ویژگی های ممکن برای برنامه خود ، حداقل محصول قابل استفاده را تعیین کنید ، آن ویژگی ها را در اولویت قرار دهید ، آنها را بر اساس اولویت ها مرتب کنید و ویژگی های مورد نیاز اول را در نسخه اول اضافه کنید. ویژگی های باقیمانده باید در طی چند سال اضافه شود.

قبل از شروع برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل باید استراتژی آزمون تعریف شود . در اینجا چند مورد درباره ی استراتژی آزمون وجود دارد:

دامنه برنامه چیست؟

چه چیزی در محدوده نیست؟

ویژگی ها

موارد فردی

نتیجه

نسخه های برنامه و ادغام

منبع: https://advertisingisfahan.ir/app-design/