آموزش کامل سئو برای تعیین ارتباط ، موتورهای جستجو از الگوریتم ها ، فرایند یا فرمولی استفاده می کنند که اطلاعات ذخیره شده را به روش های معنی دار بازیابی و مرتب می کند. این الگوریتم ها برای بهبود کیفیت نتایج جستجو در طول سال ها تغییرات زیادی را تجربه کرده اند. به عنوان مثال Google ، هر روز تنظیمات الگوریتم را انجام می دهد – برخی از این به روزرسانی ها اصلاحات با کیفیت جزئی هستند ، در حالی که برخی دیگر به روزرسانی های اصلی / گسترده الگوریتم هستند که آموزش تخصصی سئو برای حل یک مسئله خاص استفاده شده اند ، مانند Penguin برای مقابله با هرزنامه لینک. برای مشاهده لیستی از به روزرسانی های تأیید شده و تأیید نشده Google که به سال 2000 برمی گردند ، تاریخچه تغییر الگوریتم Google ما را بررسی کنید .

چرا الگوریتم اغلب تغییر می کند؟ آیا گوگل فقط سعی دارد ما را روی انگشتان پا نگه دارد؟ در حالی که Google همیشه نکاتی را درمورد دلیل انجام کارهایی که انجام می دهند فاش نمی کند ، اما می دانیم که هدف گوگل هنگام انجام تنظیمات الگوریتم بهبود کیفیت کلی جستجو است. به همین دلیل است که ، در پاسخ به س updateالات به روزرسانی الگوریتم ، Google با موارد زیر پاسخ می دهد: “ما همیشه به روزرسانی های با کیفیتی انجام می دهیم.” این نشان می دهد ، اگر سایت شما پس از تنظیم الگوریتم آسیب دیده است ، آن را با دستورالعمل های کیفیت Google یا Search Quality Rater Guidelines مقایسه کنید ، هر دو از نظر موتورهای جستجو بسیار گویا هستند.

موتورهای جستجو چه می خواهند؟
موتورهای جستجو همیشه یک چیز را می خواستند: ارائه پاسخ مفید به سوالات جستجوگر در مفیدترین قالب ها. اگر این درست است ، پس چرا به نظر می رسد که SEO اکنون با سالهای گذشته متفاوت است؟

به این فکر کنید که کسی زبان جدیدی یاد می گیرد.

در ابتدا ، درک آنها از زبان بسیار ابتدایی است – “مشاهده Spot Run”. با گذشت زمان ، درک آنها شروع به تعمیق می کند و آنها معناشناسی را می آموزند – معنای پشت زبان و رابطه بین کلمات و عبارات. سرانجام ، با تمرین کافی ، دانش آموز زبان دوره آموزش سئو را به اندازه کافی می داند تا حتی تفاوت های جزئی را درک کند ، و قادر به پاسخگویی به سوالات حتی مبهم یا ناقص است.

وقتی موتورهای جستجو تازه شروع به یادگیری زبان ما می کردند ، بازی کردن سیستم با استفاده از ترفندها و تاکتیک هایی که در واقع مغایر با دستورالعمل های کیفیت هستند بسیار آسان تر بود. برای مثال پر کردن کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص مانند “جوک های خنده دار” رتبه بندی کنید ، ممکن است چندین بار کلمات “جوک های خنده دار” را به صفحه خود اضافه کنید و آن را پررنگ کنید ، به امید تدریس خصوصی سئو اینکه رتبه خود را برای این مدت افزایش دهید:

به جوک های خنده دار خوش آموزش خصوصی سئو آمدید ! ما خنده دارترین جوک های دنیا را می گوییم . جوک های خنده دار هستند سرگرم کننده و دیوانه. شوخی خنده دار شما در انتظار است. بنشینید و جوک های خنده دار بخوانید زیرا جوک های خنده دار باعث خوشحالی و سرگرمی شما می شود . چند جوک خنده دار مورد علاقه خنده دار .
این تاکتیک باعث ایجاد تجربه های وحشتناک در کاربران می شود و مردم به جای خندیدن به شوخی های خنده دار ، با متن آموزش عملی سئو آزار دهنده و خواندنی بمباران می شوند. ممکن است در گذشته نیز کارساز بوده باشد ، اما موتور جستجو هرگز این چیزی نبوده است.

نقشی که پیوندها در سئو بازی می کنند
وقتی ما در مورد پیوندها صحبت می کنیم ، می توانیم دو معنی داشته باشیم. بک لینک یا “پیوندهای ورودی” پیوندهایی از وب سایت های دیگر هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند ، در حالی که پیوندهای داخلی پیوندهایی در سایت خود شما هستند که به صفحات دیگر شما نشان می دهند (در همان سایت).

تصویری از نحوه عملکرد پیوندهای ورودی و پیوندهای داخلی.
پیوندها از نظر تاریخی نقش زیادی در سئو داشته اند. خیلی زود ، موتورهای جستجو برای تعیین اینکه کدام URL ها بیشتر از سایرین قابل اعتماد هستند برای کمک به آنها در تعیین چگونگی رتبه بندی نتایج جستجو ، به کمک نیاز داشتند. محاسبه تعداد پیوندهایی که به هر سایت مشخص شده به آنها کمک می کند تا این کار را انجام دهند.

بک لینک ها کاملاً مشابه ارجاعات WoM (کلام دهان) در زندگی واقعی هستند. بیایید یک کافی شاپ فرضی ، قهوه جنی را به عنوان مثال در نظر بگیریم:

مراجعه به دیگران = نشانه خوب اقتدار
مثال: افراد مختلف همه به شما گفته اند که قهوه جنی بهترین در شهر است
مراجعه از طرف خودتان = مغرضانه ، بنابراین نشانه خوبی از اقتدار نیست
مثال: جنی ادعا می کند که قهوه جنی بهترین در شهر است
مراجعه از منابع بی ربط یا بی کیفیت = نشانه خوبی از اقتدار نیست و حتی می تواند شما را برای وبسیما هرزنامه پرچم گذاری کند
مثال: جنی پول داد تا افرادی که هرگز به کافی شاپ وی مراجعه نکرده اند به دیگران بگویند که چقدر خوب است.
عدم مراجعه = مرجع نامشخص
مثال: قهوه جنی ممکن است خوب باشد ، اما شما نتوانسته اید کسی را که نظر دارد پیدا کنید بنابراین نمی توانید مطمئن باشید.
به همین دلیل PageRank ایجاد شد. PageRank (بخشی از الگوریتم اصلی گوگل) یک الگوریتم تجزیه و تحلیل پیوند است که به نام یکی از بنیانگذاران گوگل ، لری پیج نامگذاری شده است. PageRank اهمیت صفحه وب را با اندازه گیری کیفیت و کمیت پیوندهای اشاره به آن تخمین می زند. فرض این است که هرچقدر یک صفحه وب مرتبط ، مهم و قابل اعتماد باشد ، پیوندهای بیشتری کسب می کند.

هرچه بک لینک طبیعی بیشتری از وب سایت های دارای اقتدار بالا (قابل اعتماد) داشته باشید ، شانس شما برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو بهتر است.

نقشی که محتوا در سئو دارد
اگر آنها جستجوگران را به سمت چیزی هدایت نکنند ، دیگر هیچ معنایی برای پیوندها نخواهد بود. اینکه چیزی محتواست! مطالب فراتر از کلمات است. این هر چیزی است که توسط جستجوگران مصرف می شود – محتوای ویدیویی ، محتوای تصویر ، و البته متن وجود دارد. اگر موتورهای جستجوگر ماشین پاسخگویی هستند ، محتوا وسیله ای است که موتورها آن پاسخ ها را ارائه می دهند.

هر زمان کسی یک جستجو را انجام می دهد ، هزاران نتیجه ممکن وجود دارد ، بنابراین چگونه دوره تخصصی سئو موتورهای جستجو تصمیم می گیرند که صفحه هایی را که جستجوگر می خواهد ارزشمند بداند؟ بخش عمده ای از تعیین رتبه بندی صفحه شما برای یک درخواست مشخص این است که محتوای صفحه شما با هدف پرسش مطابقت دارد. به عبارت دیگر ، آیا این صفحه با کلماتی که جستجو شده مطابقت دارد و به تحقق وظیفه جستجوگر در تلاش برای انجام آن کمک می کند؟

به دلیل تمرکز بر رضایت کاربر و انجام وظیفه ، هیچ معیار دقیق در مورد طول محتوای شما ، چند بار حاوی کلمه کلیدی یا آنچه در برچسب های هدر خود قرار می دهید ، وجود ندارد. همه افراد می توانند در عملکرد صفحه در جستجو نقش داشته باشند ، اما تمرکز باید بر روی کاربرانی باشد که مطالب را می خوانند.

امروزه ، با صدها یا حتی هزاران سیگنال رتبه بندی ، سه نفر برتر کاملاً ثابت مانده اند: پیوندها به وب سایت شما (که به عنوان سیگنال های اعتبار شخص ثالث عمل می کنند) ، محتوای درون صفحه (محتوای با کیفیتی که هدف جستجوگر را برآورده می کند) و RankBrain.

RankBrain چیست؟
RankBrain م learningلفه یادگیری ماشینی الگوریتم اصلی Google است. یادگیری ماشین یک برنامه رایانه ای است که با مرور زمان و از طریق مشاهدات جدید و داده های آموزشی ، همچنان به پیش بینی های خود ادامه می دهد. به عبارت دیگر ، این همیشه در حال یادگیری است ، و از آنجا که همیشه در حال یادگیری است ، نتایج جستجو باید دائماً در حال بهبود باشد.

به عنوان مثال ، اگر RankBrain متوجه یک URL با رتبه پایین تر می شود که نتیجه بهتری نسبت نیو سئو به URL با رتبه بالاتر به کاربران ارائه می دهد ، می توانید شرط بندی کنید که RankBrain این نتایج را تنظیم می کند ، نتیجه مرتبط تر را بالاتر می برد و صفحات کمتر مرتبط را به عنوان یک محصول فرعی پایین می آورد.