بازاندیشی جامو سیاست

پروفسور Rekha Chowdhary (Retd)

ستوان کلی Bhopinder سینگ (Retd.) شروع یک بحث بسیار جالب روزانه در اکسلسیور (‘هنگامی که دستور کار ‘جامو’ می شود بزرگتر از برنامه های سیاسی’, مه 14 سال 2020). در مقاله خود او مطرح شده مربوط به مسائل مربوط به منطقه و آینده آن است. در حالی که او را شناسایی واقعی در دستور کار جامو خود را به عنوان ‘توسعه’ او با ابراز تاسف از آن در حال پیشی گیرد و این رویکرد حزبی از احزاب سیاسی. احزاب سیاسی او معتقد شده است “دستفروشی محیطی با برنامه های پنهان احساسات و jingoism که کوتاه فروش بسیار مورد نیاز و ملموس توسعه تمرکز جامو”. و آنچه که از دست داده می شود در این فرآیند است جامو صدای و بیان آن احساس وحشت و نگرانی’. چه این احساس وحشت و نگرانی در مورد ؟ آن است که در مورد جامو میشود. وجود چند واژه استفاده می شود برای اشاره به این غفلت – کلماتی مانند ‘رها’, ‘diminishment’, ‘کاهش’ از منطقه است. این احساس وحشت و نگرانی او به عنوان یادداشت در مورد ‘مناسب و خودکار-reflexive غریزه قرار دادن جامو به سوز’, برداشتی غلط آن ‘عادی’ و به طور مداوم نشان دادن بی تفاوتی به آن مواج نارضایتی. برگزاری دولت مرکزی مسئول این بی تفاوتی او به وضوح میگوید: “واقعیت این است که جامو بسیار واقعی و طولانی مدت مسئله مقدار اولیه گرفتن از مرکز’. با استفاده از خود reflexivity و خود به بحرانی عمومی Bhopinder سینگ rues polarising گرایش و سیاست ” ما در مقابل آنها را در محلی سیاسی روایت است. این polarising گرایش در نظر او نه در انطباق با “Dogra’ تاریخچه و نه به نفع آینده سیاسی جامو منطقه است. با اشاره به نیاز به یک جایگزین سیاست برای منطقه او باعث می شود یک مورد برای ‘منسجم تحول غیر حزبی و تاثیرگذار’ صدای این منطقه است. تنها یک صدای واحد او نکات می تواند تحت تاثیر قرار دادن بر دهلی نو به یک معامله منصفانه به Jammu. این کار برای ایجاد چنین یک سیاست او در ادامه استدلال می کند نباید دشوار است – با توجه به کافی بودن از, سیاسی, اجتماعی و فرهنگی منابع در جامو منطقه است. با استناد به سکولار و مترقی و فراگیر و چند فرهنگی Dogra تاریخچه او باعث می شود یک درخواست تجدید نظر قوی برای جایگزین سیاست است که در آن احزاب سیاسی بالا خود را حزبی نگرانی و در حالی که به دنبال تفاوت در دیگر مسائل یک علت شایع برای Jammu کرد.
نکات مطرح شده توسط General Bhopinder سینگ بسیار مربوط و باید بیشتر مورد بحث توسط جامو به جامعه مدنی و روشنفکران. در حال حاضر یک پاسخ به ثبت رسیده توسط Vikramditya سینگ (‘موضوع جامو منطقه’, روزانه, تراشه, مارس 18 سال 2020). او با اشاره به جامو وضعیت به عنوان شریک جدید در چند دولت منطقه ای تاسیس شده توسط Dogras در سال 1846 و به توافق کلی را پیشنهاد تشکیل یک ” بزرگتر مشترک در دستور کار همراه غیر حزبی خطوط. او بیشتر باز بحث با اشاره به تلاش های انجام شده توسط Karan Singh و توصیه های ساخته شده توسط Gajendargadkar کمیسیون در سال 1967 و سیکری کمیسیون در سال 1979. او همچنین اشاره کرد به سمت پنج مسائل مربوط به: مرمت کامل استقلال برای J&K با ساختاری ترتیبات توزيع عادلانه قدرت بین دو منطقه; نمایشگاه تحدید حدود ورزش; domiciliary مقررات با پادمان برای خرید زمین توسط خارجی ها; مرجع مناسب برای Dogra حاکمان در کتاب های تاریخ و طرح جامو به عنوان سرمایه گذار دوستانه منطقه است.
بازگشت به بحث آغاز شده توسط General Bhopinder سینگ یکی نمی تواند اما با او موافق است که جامو ایستاده است در تقاطع و آن را یک ضرورت به تجدید نظر در رویکرد و استراتژی آن سیاست است. این نیاز به چنین اعمال می شود بسیار بیشتر از فشار دادن در این زمینه از همه فراگیر احساس مورد غفلت و نامرئی از جامو منطقه است. که این احساس همچنان ادامه دارد حتی پس از تغییرات ساختاری است که در اوت صورت گرفت 2019 – باعث می شود یک مورد مهم برای بازنگری و تدوین یک سیاست است که می تواند منجر به دید بیشتر از منطقه جامو و اضافه کردن به آن قدرت چانه زنی.
آنچه می تواند ماهیت این سیاست ؟ عنوان شده است به درستی استدلال کلی Bhopinder, سینگ, قطعا نمی توان سیاست بر اساس باینری و polarisation. و نه می تواند این سیاست باید بر اساس exclusivist مذهبی قومی یا هویت فرهنگی. این است که باید یک سیاست متناظر با مجموعه کثرت منطقه و به جای باقی مانده محدود به غالب سرزمین اصلی جمعیت شهری آن بسیار فراگیر تر. آن را به یک سیاست است که با زندگی مردم در هر نقطه در منطقه – چه در جامو شهرستان و یا گوشه های از راه دور از Doda کمربند یا Poonch-Rajouri کمربند می تواند با شناسایی. آن را به سیاست است که اکثریت جامعه به عنوان به خوبی به عنوان اقلیت جامعه هستند راحت با. آن را به یک سیاست است که مربوط به هر دو به روستایی یا شهری جمعیت و در نهایت آن را به یک سیاست است که به ارمغان می آورد را در برابر آن همه جوامع فرهنگی از منطقه – Dogras, Paharis یا Gujjars و…. به عبارت دیگر آن را باید در واقعیت ‘در منطقه’ سیاست در طبیعت آن است.
اگر هدف از این جایگزین سیاست است که به بیان جامو دستور کار; به منطقه یک دید و یک صدا و همچنین مذاکره tools – هیچ چیز کمتر از کامل ‘در منطقه’ سیاست مورد نیاز است. کل جامو صحبت با یک صدا ساخت مشترک منطقه ای علت نمی توان گذشت و قطعا تقاضا توجه فوری.
اما برای شکل دادن به یک سیاست وجود دارد دو برابر مورد نیاز – برای اولین بار از غلبه بر دودویی روایت اطراف جامو هویت که از تعریف جامو با اشاره به کشمیر و دوم داشتن قدرت واقعی جامو و در حال توسعه یک حس غرور و افتخار در آن است. تراژدی جامو سیاست شده است که آن را قادر نبوده است به منظور توسعه یک سیاست مستقل خود را با محوریت خود آرمان و منطق خاص خود را دارد. بسیاری از زمان آن روایت تشکیل شده است در واکنش به کشمیر سیاست. برای بیرون آمدن از این روایت جامو نیاز به نگاه به داخل و خود را قدرت آن است. جامو قدرت نهفته در آن پیچیده تنوع. این بوده است که تنها منطقه از سابق دولت است که از جمله منابع غنی از کثرت و تنوع است. به طور کلی Bhopinder سینگ به درستی ادعا میکند در آن تنوع جامو نه تنها نشان دهنده ‘ایده از هند” بلکه نشان دهنده یک مدل برای بسیاری دیگر از جمله کشمیر. آن است که در اطراف این تنوع و کثرت منطقه که هویت جامو نیاز به تعریف. این تنوع است که باید تبدیل به پایه ای از غرور و افتخار ما. در زمانی که بسیاری از مناطق دیگر و هویت در جای دیگر در هند محدود توسط فرآیندهای homogenisation و communalisation – در اینجا یک مثال از جامو غنی تنوع که اساس آن مخلوط جامعه و خود را واقعا زندگی می کردند و فرهنگ سکولار. یکی می توانید به جزئیات که چگونه جامو ادامه به ارائه یک مثال واقعی از مخلوط جامعه و یک زندگی سکولار فرهنگ با وجود آشوب و درگیری از انواع متنوع در طول دهه (که ممکن است مورد نیاز یکی دیگر از مقاله). اما این واقعیت زندگی جامو شده است منعکس زور و اجبار در آن سیاست است.
قطعا وجود دارد باقی می ماند یک عدم تطابق بین زندگی واقعی جامو جامعه و سیاسی روایات. در حالی که جامو در طول سال بوده است در حال تبدیل شدن بیشتر فرهنگی و بین المللی تر اعتماد سیاسی روایات جامو آن چند فرهنگی و جهانی طبیعت منعکس شده است. در هیچ کجای این روایت یکی می شود برای دیدن یک نگاه اجمالی از حس مالکیت و غرور با توجه به جامو فراگير جامعه و سکولار آن طبیعت است. به طور کلی Bhopinder سینگ در حال ساخت یک نقطه مربوط با مراجعه به Dogra تاریخچه و آن فراگیر و سکولار طبیعت است. آن است که یک عمل ‘داشتن’ کثرت و نشان دادن حس غرور و افتخار در آن است. آن را نیز تلاش برای تعریف دوباره جامو هویت است. در نظر گرفتن این تعریف به دور از منفی “ما در مقابل آنها” و یا به دور از باینری کشمیر در مقابل Jammu – به مثبت تعریف جامو هویت است. جامو به عنوان یک منطقه غنی از منابع فرهنگی – تنوع و کثرت آن فراگیر و تطبیقی طبیعت طبیعت جهان وطنی آن.
یک بار جامو منطقه ای سیاست می شود اظهار داشت در این حس جامو هویت و پس از آن به دنبال ریختن دور دودویی و polarising گرایش از روایت خود از آن خواهد شد قادر به بیان آن در دستور کار سیاسی در به کارگیری شیوه است. آن را نمی خواهد فقط باید صدای بلکه یک ‘ادعای’. به خاطر خود, Jammu نیاز به دفاع از خود و موقعیت سیاسی. به جای انتظار برای عدالت باید انجام شود به آن نیاز به مذاکره برای آن ‘کرامت’, ‘برابری’ و ‘مشارکت’. چه اختلال بیشتر از Jammuites عدم برابری سیاسی. پرقدرت سیاسی صدای جامو اولین گام به سوی این ادعا سیاسی برابری.
در ایجاد سیاسی ‘صدا’ از جامو (به غیر از احزاب سیاسی) جامعه مدنی به ویژه اعضای فکری کلاس نقش مهمی بازی. آنها باید جلو آمده و به بحث که چگونه چنین صدا می توان بیان و تأکید کرد. در حالی که پاسخ به این بحث آغاز شده توسط General Bhopinder سینگ آنها باید آدرس چند سوال: آن چیست که جامو می خواهد ؟ اگر آن را می خواهد برابری سیاسی و حس کرامت و برابری در جامو و کشمیر چگونه می توان این دست آورد ؟ چه طبیعت جامو هویت? چگونه می توانید جامو هویت بود تعریف?
بودن سهامداران مهم است که آنها آدرس این پرسش ها و دفاع از خود را به آژانس در این مقطع تاریخی.
(بازخورد خوش آمدید در rekchowdhary@gmail.com)

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>